lauantai 20. maaliskuuta 2010

Unien tulkintaa

Viime yönä näin erikoista unta, jo ihan siksikin että en yleensä muista uniani herättyäni.

Tässä unessa olin kesäpaikassamme, ja siellä oli muutakin sukua, mieheni ja poikani lisäksi omat vanhempani taisivat olla ja setäni vaimoineen, ehkä muitakin, en muista varmaksi. Jostakin tuli talon pihalle iso susi, jota kaikki pelästyivät ja menivät sisälle pakoon. Meillä oli kuitenkin vadillinen lihaisia luita, joita minä aloin sudelle heitellä. Se haukkasi pari luuta ja rouskautti ne rikki leuoillaan, mutta ei tuntunut niistä olevan kovin kiinnostunut, vaan irvisteli minulle ja livahti sitten ohitseni taloon sisälle. Minä perässä.

Susi oli tuvassa ja muut perääntyivät sen luota, sanoen minulle että susi pitäisi häätää ulos. Ja jotenkin minä sitä kai niskavilloista tartuin ja vein sen takaisin ovelle eikä se minua purrut vaikka hampaitaan näyttelikin. Pihalta susi luikahti portista ulos mutta ei juossut metsään vaan kujaa pitkin rantaan päin, ja kohta näin että se oli ryöminyt aitan alle ja makasi siellä. Jostakin syystä en kuitenkaan muille kertonut että susi oli yhä pihapiirissä.

Tässä vaiheessa heräsin ja susi jäi sinne aitan alle piiloonsa.

Tästä voisi tehdä kaikenlaisia syöpätulkintoja - susi on tietenkin syöpä ja luut ehkä se doketakseli joka ei toivotulla tavalla purrut. Se että sain suden häädettyä talosta on varmaan hyvä asia, ehkä CEF tehoaa muuhunkin kuin valkosoluparkoihini (totta puhuen olen ollut tuntevinani että primäärikasvain olisi taas pienentynyt ja melkein tennispallo olisi nyt enää kananmuna mutta tämä voi olla toiveajatteluakin). Ja se että susi jäi aitan alle makaamaan kuvastaa sitä millainen sairaus syöpä on, vaikka se saataisiin häädettyä, se on vielä pitkään läsnä elämässä ja voi ilmestyä piilostaan uudestaan.

5 kommenttia:

  1. Olipas uni, ja jotenkin niin selvä tuo tulkintasi. Susi - syöpä voisi olla todella juuri pelottava iso paha susi. Onneksi sinä ajoit sen pois.

    Parane pian !

    VastaaPoista
  2. Ihanaa, että olet jaksanut kirjoitella :) Unentulkinta kuulostaa kyllä selvältä. Pikaista paranemista! Ja toivottavasti havaintosi kasvaimen koosta on oikea.

    VastaaPoista
  3. Kissaemo, olen muutamaan kertaan nähnyt unia jotka ovat tuntuneet merkittäviltä. Yhden näin vähän ennen isotätini kuolemaa. Unessa isotätini, joka silloin oli todellisuudessa jo varsin huonokuntoinen, vaikutti paljon nuoremmalta ja hyvin iloiselta. Ajattelin heti herättyäni unen tarkoittavan että isotäti oli kuollut, ja kun äitini seuraavana tai sitä seuraavana päivänä soitti kertoakseen isotädin olevan kovin huonona, odotin oikeastaan jo suruviestiä (joka sitten parin viikon päästä tulikin).

    betty, erikoista unessa on myös se että en oikeastaan pidä susia niin kamalan pelottavina - no, jos oikeasti sellainen tulisi vastaan niin varmaan kyllä säikähtäisin.

    tiina, unessa on helppo olla rohkea. :)

    Terhi, mitäpä muutakaan tekemistä minulla täällä, kun vointi kohenee...

    VastaaPoista